A Makronóm Intézet friss elemzése szerint a magyar járműipari gyártókapacitás 2027-re akár 800 ezer darabosra is nőhet. A jövőbeli versenyképességünk okán azonban a felsőoktatási intézmények és az ipar közötti együttműködés ebben az ágazatban különösen lényeges, hiszen az elektromobilitás és az energiatárolási rendszerek fejlesztése komplex technológiai hátteret igényel. A hazai felsőoktatásban 52 ezer diák tanul autóipari, 43 ezer pedig zöldenergiatárolóképzéseken. A duális képzések bővítése révén a hallgatók piacvezető cégeknél szerezhetnek gyakorlati tapasztalatot, erősítve ezzel a jövőbeli innovációs képességet. Ez a cikk eredetileg az UNI in&out 2025-ös kiadványában jelent meg. A Makronóm Intézet friss elemzése szerint a magyar járműipari gyártókapacitás 2027-re akár 800 ezer darabosra is nőhet. A jövőbeli versenyképességünk miatt a felsőoktatási intézmények és az ipar közötti együttműködés ebben az ágazatban különösen lényeges, hiszen az elektromobilitás és az energiatároló rendszerek fejlesztése komplex technológiai hátteret igényel. A hazai felsőoktatásban 52 ezer diák tanul autóipari, 43 ezer pedig zöldenergiatároló-képzéseken. A duális oktatás bővítése révén a hallgatók a piacvezető cégeknél szerezhetnek gyakorlati tapasztalatot, erősítve ezzel a jövőbeli innovációs képességet. A járműipar meghatározó szerepet játszik mind az európai, mind a magyar gazdaságban, hiszen hazánkban a GDP jelentős részét ez adja. Az ágazaton belül az elektromobilitás térnyerése egyértelműen a globális járműipar jövőjét jelenti. Bár a geopolitikai … Bővebben: Kilencvenötezer hallgatóval a zöld jövőért – Így formálják az egyetemek a járműipart és az energiaszektort
A beágyazáshoz másoljuk és illesszük ezt az URL címet a WordPress honlapba
A beágyazáshoz másoljuk és illesszük ezt a kódot a honlapunkba