FOMO vs. JOMO – Te hogyan reagálsz a közösségi médiára?

A közösségi média és az okoseszközök térnyerésével kapcsolatainkat a digitális felületeken ápoljuk. A magánéletünk a különböző platformoknak köszönhetően a nyilvánosság kereszttüzében zajlik. Ugyan egyéni döntésünk, hogy mennyire és milyen gyakorisággal tesszük ezt, de általánosságban elmondható, hogy az emberek többsége örömmel vesz részt ebben a folyamatos online kommunikációban. Követ, reagál, lájkol, szivecskéz és kommentel. Másokat inkább nyomaszt ez a folyamatos online jelenlét, és igyekszik csökkenteni az internetezésre fordított időt. A FOMO és a JOMO fogalmával már nevet is adunk ezeknek a viselkedési mintáknak, ami már közel 20 éve az életünk része, mégis keveset foglalkozunk tudatosan a kérdéssel. Ezt jelenti valójában a FOMO A FOMO egy mozaikszó, ami az Fear of Missing Out angol kifejezés betűiből keletkezett. Magyarul azt jelenti: félelem a kimaradástól, a (feltételezett) lehetőségek végtelen sora miatt elkerülhetetlen veszteség érzése. Több pszichológiai elmélet szerint az ember alapvető szükséglete, hogy érezze, tartozik valahova. Egészségesebbnek, boldogabbnak, kiegyensúlyozottabbnak érezzük magunkat, ha támogató közösség(ek) állnak mögöttünk. Ha tudjuk, számíthatunk másokra a bajban, és van kivel megosztani a sikereinket. A kitaszítottságtól való félelem, már az emberiség kialakulásával egyidős, hiszen a túlélésünk is ezen múlt már ősemberként is. Ezt a belénk kódolt alapvető félelmet erősítik a modern kommunikációs csatornák, jellemzően a közösségi média felületek. Elsősorban olyanokra … Bővebben: FOMO vs. JOMO – Te hogyan reagálsz a közösségi médiára?