Kulcskompetenciák és érettségi – a matematikai, műszaki és természettudományi kompetenciák
Gyorsan változó világunk egyre több kihívást támaszt az emberek elé. Már nem elegendő megtanulnunk egy szakmát, hanem képesnek kell lennünk arra, hogy tudásunkat folyamatosan fejlesszük, pallérozzuk. 2000-ben az Európai Tanács elfogadta a Lisszaboni stratégiát, amelyben meghatározták az egész életen át tartó (lifelong learning) tanuláshoz szükséges alapvető készségeket. Az Európai Tanács célja, hogy az Európai Unió a világ legversenyképesebb és legdinamikusabban fejlődő, legtöbb tudást felhalmozó gazdaságává váljon. A folyamatos növekedéshez a népesség alapkompetenciáinak szüntelen fejlesztésére van szükség. Az alapkompetenciákat kulcskompetenciáknak is nevezzük, cikksorozatunkban ezeket fogjuk bemutatni. Összesen 8 kulcskompetenciát különítünk el egymástól: A matematikai, műszaki és természettudományi kompetenciák A matematikai kompetencia célja a mindennapi életünk során felmerülő számítási, vagy magasabb szinten a logikai és térbeli feladatok megoldása. A matematikai gondolkodás alapja a négy alapművelet – összeadás, kivonás, szorzás, osztás-, és a százalékok és a törtek használatának képessége fejben vagy írásban végzett számítások esetén. Életünk során emellett folyamatosan használjuk a számokat, váltjuk a mértékegységeket. Elengedhetetlen a számtani alapműveletek folyamatos használata, vagy a grafikonoknak, képleteknek és statisztikáknak ismerete. A matematikai gondolkodásmód (logikus és térbeli gondolkodás) célja a valóság magyarázata és leírása. A természettudományi kompetencia segít megérteni a természeti világ működését. A műszaki készségek pedig ugyanezen világban az ember által létrehozott változások magyarázatát adják … Bővebben: Kulcskompetenciák és érettségi – a matematikai, műszaki és természettudományi kompetenciák
A beágyazáshoz másoljuk és illesszük ezt az URL címet a WordPress honlapba
A beágyazáshoz másoljuk és illesszük ezt a kódot a honlapunkba