Felemelkedés a tudás és az innováció völgyében – Magyarország STEM-stratégiája
A 21. században az emberiség egy új korszak küszöbén áll, a technológia és a tudomány robbanásszerű fejlődése pedig forradalmasítja a mindennapi életet, valamint a munkavégzést. A tudomány, technológia, mérnöki és matematika (STEM) területek kulcsfontosságú szerepet töltenek be ebben a fejlődésben. Magyarországon is egyre inkább hangsúlyt kap a STEM-oktatás és a -szakképzés, különösen azokban a Szakképzési Centrumokban, ahol a fiatalok a jövő technológiai kihívásainak való megfeleléssel készülnek fel. Az alábbi cikk 2023. novemberében jelent meg az UNIside ipari digitalizációs kiadványában. Szakképzés és STEM: új perspektívák Ahogyan egyre több szakma képviselője érzékeli: a hagyományos oktatási paradigmák már nem képesek megfelelni a modern világ gyors változásainak. A tudomány, technológia, mérnöki és matematikai (Science, Technology, Engineering and Mathematics, azaz angol betűszóval STEM) területek dominanciája pedig mindeközben arra készteti az oktatási rendszereket, hogy a jövő munkaerőpiacának a követelményeihez igazodjanak. Az új szakképzési rendszer országosan mintegy 400 iskolája kitűnő példája annak, hogy Magyarország nemcsak alkalmazkodik ehhez a változáshoz, hanem élen jár az újításban és a tudás terjesztésében. Ehhez a látványos fejlődéshez nagyban hozzájárult a 2020-ban meghirdetett Szakképzés 4.0 stratégia, amely arra törekszik, hogy a szakképzés minden területe megfeleljen az ipar 4.0 kihívásainak. Ez azonban nem egyszerű, hiszen rendkívül dinamikusan változó és különlegesen forrásigényes területről van szó. … Bővebben: Felemelkedés a tudás és az innováció völgyében – Magyarország STEM-stratégiája
A beágyazáshoz másoljuk és illesszük ezt az URL címet a WordPress honlapba
A beágyazáshoz másoljuk és illesszük ezt a kódot a honlapunkba