Nőies szakma a repülés?- Egyenesen az ég felé

Változó világunk ellenére még napjainkban is vannak olyan szakmák, amelyek a köztudatban nemekhez kötődnek. Mi a helyzet a repüléssel? Csodálkozunk, ha a gyengébb nemmel az utaskabinon kívül a pilótafülkében is találkozunk?  Bemutatjuk, hogy a nők milyen szerepet játszottak a repülés történetének alakításában a kezdetektől mostanáig. A repülés női inspirálói A 20. század elején a Wright fivérek találmánya örökre megváltoztatta a világot. Hét évvel az első motoros repülés után, Raymonde de Laroche volt az első nő, aki pilóta engedélyt szerzett. Merész bravúrját Harriet Quimby követte, aki 1911-ben az első nő volt, aki pilóta jogosítványt kapott az Egyesült Államokban. 1932-ben Amelia Earhart volt az első nő, aki egyedül átrepülte az Atlanti-óceánt. Úttörő teljesítménye utat nyitott más nők számára is. Earhart eredményei még napjainkban is inspiráló a nők számára. Eltűnése – miközben 1937-ben kísérletet tett a Föld körberepülésére – rámutatott azokra a kihívásokra, amelyekkel a női pilótáknak meg kellett küzdeniük.  A kihívások ellenére a nők továbbra is jelentős mértékben hozzájárulnak a repüléshez. Egyre több nő helyezkedik el légiforgalmi irányítóként, repülőgép-szerelőként és repülőgép-mérnökként. A nők repülési karrierjében az eredmények nagy előrelépést mutatnak, azonban a női pilóták számának növelésében továbbra sem értünk az út végére.   Javul a tendencia, de a női pilóták aránya még mindig … Bővebben: Nőies szakma a repülés?- Egyenesen az ég felé