Aláírták a Svájci-Magyar Együttműködési Program végrehajtásáról szóló megállapodást

A munkaerőpiaci elvárásokhoz kell igazítani az oktatást, a szakképzést; a diákokat olyan kompetenciákra és készségekre kell oktatni, amelyekkel a változó környezetben is meg tudják állni a helyüket – hangoztatta a Kulturális és Innovációs Minisztérium (KIM) szakképzésért felelős helyettes államtitkára szerdán Budapesten a Svájci-Magyar Együttműködési Program végrehajtásáról szóló megállapodás aláírása alkalmából tartott beszédében. Pölöskei Gáborné a Svájci-Magyar Együttműködési Program végrehajtási megállapodásának hivatalos aláírása alkalmából a magyar szakképzés helyzetéről beszélt. Elmondta, hogy a kormány – a svájci tapasztalatokat is felhasználva – 2019-ben fogadta el a Szakképzés 4.0 stratégiát, amelyet a 2020-2021-es tanévtől már alkalmaznak és folyamatosan fejlesztenek. Példaként említette, hogy 2021-ben megkezdődött az okleveles technikus-képzés, amelyben összehangolták az egyetemek és a technikumok oktatási anyagát, megkönnyítve ezzel, hogy a diákok a technikusképzés után a felsőoktatásban tanuljanak tovább.  Szólt arról is: fejlesztik a szakképzésben a minőségbiztosítás rendszerét; már bevezették az oktatók teljesítményértékelését és az iskolák belső értékelését, a külső értékelés kialakítása még tart. Az oktatók nyitottak a változásokra, és a gyerekek is érdeklődők a projektalapú oktatás iránt – emelte ki a helyettes államtitkár. Felhívta a figyelmet a pályaorientáció fontosságára, értékelése szerint ezzel jelentősen csökkenthető a korai iskolaelhagyás. Kitért arra, hogy a hátrányos helyzetű csoportok számára mentorálási módszereket dolgoznak ki. Ezekhez nyújt segítséget a most aláírt program – tette hozzá. Mint mondta, … Bővebben: Aláírták a Svájci-Magyar Együttműködési Program végrehajtásáról szóló megállapodást