Még egy érv a telefonok ellen a tantermekben

Az MCC Tanuláskutató Intézet oktatáskutatójának, Szakos Enikőnek az írása. Egészen meglepő, hogy mennyien és hogyan védelmezik az iskolai telefonhasználatot, mintha egy régóta fennálló társadalmi konszenzussal menne szembe most a kormány a korlátozással. A progresszív felfogás hátránya, hogy a folyamatos meghaladást és újítást szorgalmazza, akkor is, amikor valami jól működik úgy, ahogy van. Az emberek közötti interakcióra alapuló nevelés és tudásátadás a köznevelésben egy évszázadok óta jelenlévő, hatékony, a társadalmat összetartó forma, amelyet az utóbbi években próbálunk képernyőkkel és gépekkel helyettesíteni, figyelmen kívül hagyva, hogy a gyermekeknek mire van igazán szüksége. A telefonok kitiltása az osztálytermekből egy régóta és globálisan jelenlévő vita, amely Magyarországon a legújabb jogszabálytervezettel vált igazán égető kérdéssé. A Belügyminisztérium szabályozná, hogy a telekommunikációs eszközök, amelyek kép- vagy hangrögzítésre és internet elérésre alkalmasak, azok használatukban korlátozottak legyenek a közoktatási intézményekben, ha a tanár máshogy nem rendelkezik. Világszerte bevett szokás, hogy a telefonokat a diákoktól elveszik a tanítási nap elején, és csak sürgős vagy kivételes esetben adják nekik vissza, illetve távozáskor. A tavalyi évben Angliában bevezették az intézkedést, miután felmérések alapján kimutatható volt, hogy jobban teljesítenek a diákok, ha nem tartják maguknál az okoseszközeiket. Európán belül olyan országokban mint Franciaország vagy Belgium, de távolabb, a sikeres oktatásnak örvendő Kínában … Bővebben: Még egy érv a telefonok ellen a tantermekben