Megújul a PISA-felmérés: Mutatjuk mi változik 2025-ben!
Már javában zajlanak a következő, 2025-re tervezett PISA-felmérés előkészületei. Az OECD által életre hívott, monitorozó jellegű felméréssorozat ezúttal is a tizenöt éves tanulók képességét vizsgálja majd, azonban a korábbi évekhez képest megújult szemléletmódot képvisel, reagálva a jelenkor kihívásaira. Az új PISA-felmérés a 21. század kihívásaira koncentrál A következő felmérés fókuszában a tervek szerint a természettudományi terület tanulási és oktatási témaköre áll majd. Ehhez kapcsolódóan meghatározták azokat a kompetenciákat, amelyek kulcsfontosságúak a tanulók megfelelő szemléletének kialakításához. A felmérés során azt vizsgálják majd, hogy a résztvevő országok mennyire készítik fel a tanulókat a tudományos kérdések megértésére, valamint azt, hogy a tudomány hogyan termel megbízható tudást. Ez kulcsfontosságú mind a társadalom, mind pedig az egyén számára, hiszen a ma iskolásainak a jövőben tudományos alapokon nyugvó, megalapozott döntéseket kell hozni társadalmi és egyéni szinteken is az olyan jelenségek vonatkozásában, mint például az egészség vagy a környezet védelme. Az OECD szakértői úgy vélik, hogy a 21. században a világ népessége olyan kihívásokkal szembesül (például szélsőséges időjárási anomáliák, pandémia, háborúk), amely kezelése és megoldása többé már nem a tudományos szakértők szűk csoportjának privilégiuma. A jelen és jövő kihívásainak kezeléséhez szükség van a társadalom szélesebb rétegeinek aktív és tudatos cselekvésére is. A PISA 2025 újdonságai A korábbi … Bővebben: Megújul a PISA-felmérés: Mutatjuk mi változik 2025-ben!
A beágyazáshoz másoljuk és illesszük ezt az URL címet a WordPress honlapba
A beágyazáshoz másoljuk és illesszük ezt a kódot a honlapunkba