Mi jellemzi a magyar tiniket a digitális világban?

Harmadik alkalommal készült el a Be Social “Magyar Tinik a Neten” felmérése, amely a 14-25 évesek online szokásait térképezte fel, több mint háromezer fiatal bevonásával. Cikkünkben bemutatjuk, hogy a két évvel ezelőtti lekérdezés óta, hogyan változtak a tinik szokásai a digitális térben. 2019 és 2021 után idén is elkészült a “Magyar Tinik a Neten” felmérés, amely 3202 fiatal online megkérdezésén alapul. A felmérést végző Be Social hét tématerülethez kapcsolódóan kérdezte a fiatalokat többek között arról, hogy milyen közösségi platformokat, milyen gyakorisággal használnak. Milyen csatornákat használnak a tájékozódásra, érdeklődnek-e a politika iránt.  Forgács Mariann a Be Social ügyvezetője korábban így nyilatkozott a felmérés eredményeiről.  „Az eredmények egyszerre lehetnek tanulságosak a tiniket nevelő szülőknek, a pedagógusoknak, de a Z generációt megszólítani akaró cégeknek is.”  Kevesebb időt töltenek a neten, mint két évvel korábban, azonban még is így a fiatalok közel fele (43,65 százalék) több, mint napi 4 órát tölt a digitális világban. A TikTok rajongók körében ez az arány még magasabb. A megkérdezettek 56,7 százaléka napi 4 óránál többet lóg a neten. Számos helyzetben használják a mobil telefonjukat, majdnem 80 százalék a WC-n, tanulás közben és filmnézés alatt is mobilozik.  A 14-18 évesek és a TikTok-rajongók jellemzően nem e-mailben kommunikálnak (24,09 és … Bővebben: Mi jellemzi a magyar tiniket a digitális világban?