A Tanítsunk Magyarországért programról dióhéjban
A Tanítsunk Magyarországért program célja, hogy a munkalehetőségektől távol élő felső tagozatos diákok, egyetemista mentoraik segítségével élményeken keresztül ismerjék meg a településükön túli lehetőségeket, a továbbtanulási opciókat és a munka világát. A program keretén belül tehát egyetemista mentorok támogatnak a lehetőségektől távolabb élő általános iskolás diákokat. Vállalják, hogy a gondjaikra bízott három-öt 6-8. osztályos gyermekkel foglalkoznak heti 1 napot, és segítenek nekik a tanulásban, valamint megmutatják nekik a közeli középiskolákat, egyetemeket, munka- sportolási-, fejlődési-, szórakozási és kikapcsolódási lehetőségeket
A mentorok munkájukért ösztöndíjat, ingyenes utazási- és programlehetőségeket kapnak, valamint az életpályájuk, későbbi munkavállalásuk szempontjából hasznos gyakorlati tapasztalatokat is szereznek a mentorálási feladataik ellátása közben.
Félelmetes, vagy klassz, izgalmas hely egy gyár? Hogy készülnek a kedvenc édességeim, autóim, eszközeim? Egyáltalán mi az, hogy gyártósor? – ezekre és sok egyéb kérdésre is választ kap a gyermek, aki a program során, a támogató partnercégek révén mentorával, és akár szüleivel is ellátogathat egy céghez.
Új horizontok az egyén szintjén
Tehát mindezek láttatása, a munka világának vonzóvá, izgalmassá tétele, ilyen módon történő bemutatása lehetőség és felelősség is egyben. A mentorok nem egyszer olyan gyermekeket kísérnek, akik méh soha életükben nem hagyták el kistelepülésük határát, így a program jelenti számukra az első kapcsolatot a „nagyvilággal”.
A mentoráltak közül sokan még soha életükben nem jártak munkahelyen, sőt vannak olyanok, akiknek még a szülei sem. Sokuk számára a munkahely egy elérhetetlen álom, vagy megugorhatatlan akadály, esetleg idegen és taszító miliő. Tehát a mentor a nagyvállalattal együttműködve részese lehet a kisgyermekek álmainak valósággá formálásának.
Társadalmi távlatok és innováció
A Tanítsunk Magyarországért program az ország munkaerő-tartalékainak mozgósításáról is szól – jelentette ki György László, a program kormánybiztosa Szabadbattyánban, az egyik legjelentősebb támogató, a LogSol Kft. telephelyén.
A cég évi ötmillió forint értékű, komplex élményprogramot biztosít a hozzájuk látogató mentoroknak-mentoráltaknak, aminek keretében a fiataloknak szállást, ellátást biztosítanak. Továbbá színes programokon keresztül mutatják meg nekik a munka világát, a LogSol Kft., valamint lokális partnereik – a Fiers Mechanika Kft., és a Vesz-Mont-csoport – közreműködésével.
Varga Zsolt, az adományozó cég alapító-stratégiai igazgatója szerint a sikerük titka az eredményes üzleti modelljük mellett a szociális érzékenység és a kultúra támogatása.
A Tanítsunk Magyarországért program tehát perspektívát jelent lehetőségektől távol élő kisiskolásoknak, egyetemistáknak, valamint a jövőre felelősséggel felkészülni kész cégek számára is.
Az UNI in&out ipari digitalizációs kiadványa – ami a hazai Siemens Zrt. fő támogatásával készült – a fentihez hasonló témákon túl (amelyek teljes terjedelemben elolvashatók a kiadványban) igen értékes rangsorokat tartalmaz. Mégpedig a digitalizáció terén releváns STEAM* képzési területeken.
E rangsorok az Oktatási Hivatal és a Clarivate megoldásai alapján készültek.
*A STEM a (Science, Technology, Engineering és Mathematics) felsőoktatási képzési területeket jelenti, ám újabban STEAM-ként is emlegetik, mert az A, mint Arts is a rövidítésbe ékelődik, hiszen a digitalizációban is elengedhetetlen a művészeti megközelítés.
UNIside ipari digitalizációs kiadvány