Vállalkozási ügyviteli ügyintéző szakma leírása

Szerző: | 2023. december. 14. | Gazdálkodás és menedzsment

fiatal nő az irodában dolgozik

A vállalkozási ügyviteli ügyintéző munkája során elsősorban az ügyviteli folyamatokat támogatja, illetve a számviteli és pénzügyi feladatokat látja el. Emellett részt vesz a vállalkozás általános adminisztratív feladatainak ellátásában is, vezeti a nyilvántartásokat, különféle szabályzatokat, dokumentumokat szerkeszt, készít, kezel. Közreműködik az üzleti terv készítésében és naprakészen tartásában, kapcsolatot tart a munkatársakkal, igény szerint az ügyfelekkel.

Milyen az ideális szakember?

  • Jó kommunikációs készséggel rendelkezik
  • Agilis
  • Jó problémamegoldó, jó szervező
  • Csapatban és önállóan is képes munkát végezni
  • Megbízható, felelősségteljes
  • Nyitott az informatikai fejlesztések iránt

Speciális rokonszakmák:

  • Pénzügyi-számviteli ügyintéző
  • Mérlegképes könyvelő
  • Adótanácsadó

Kiknek ajánlott?

A vállalkozási ügyviteli ügyintéző olyan fiatalok számára ajánlott szakma, akik érdeklődnek a vállalkozások működése iránt, a belső és ügyviteli folyamatok iránt, és a későbbiekben szeretnék folytatni – akár felsőfokú – tanulmányaikat gazdasági szakirányon.

Mennyi időbe telik a képzés?

5 év (felnőtteknek rövidebb). A vállalkozási ügyviteli ügyintéző a gazdálkodás és menedzsment ágazat képzése, amely érettségivel és technikus szintű szakképzettség megszerzésével zárul. Aki szeretne továbbtanulni, ezt a gazdasági felsőoktatásban megteheti vagy akár lehetősége van magasabb szintű képesítés megszerzésére is. Mint pl.: mérlegképes könyvelő, adótanácsadó.