Randstad kutatás – Hol dolgoznának legszívesebben a magyarok?

Szerző: | 2025. május. 15. | Munka

Melyik cég kínálja a legvonzóbb munkahelyet Magyarországon? A Randstad Employer Brand Research legfrissebb kutatása alapján most kiderült melyek a legnépszerűbb munkáltatók.

A 2000 óta végzett kutatást a Randstad nemzetközi kutatópartnere, a Kantar végezte. Az aktuális kutatás lekérdezése 2025 januárjában zajlott. A felmérés eredményei alapján ítélik oda évről évre a legvonzóbb munkáltatóknak járó Randstad Award díjakat.

Mire vágynak leginkább a magyar munkavállalók? 

2025-ben immár tizenkettedik alkalommal díjazták a legnépszerűbb hazai munkaadókat. A dobogó legfelső fokára a Deutsche Telekom IT Solutions állhatott fel, a második helyen a LEGO, a harmadikon pedig az Audi végzett. Őket tartják a magyar munkavállalók a legvonzóbb cégeknek.

Különdíjban részesült többek között a Media Markt, a MOL, a Coca-Cola, a Magyar Telekom, valamint a Budapest Airport Zrt. A legismertebb munkaadónak pedig idén a Lidl bizonyult.

Nem csak a pénz számít a Randstad kutatása szerint

A Randstad kutatása  alapján a magyar munkavállalók körében továbbra is a fizetés és a juttatás az első számú szempont a munkahely választásnál. Emellett egyre inkább értékelik, ha stabil cégnél dolgozhatnak, még akkor is, ha nem a legmagasabb a bér. A Randstad kutatási eredményei szerint a biztonságos munkahely,  a munka–magánélet egyensúlyánál is előrébb került a listán.

A Randstad kutatása szerint az ideális munkáltató jellemzői:

  1. Vonzó fizetést és juttatásokat biztosít
  2. Kellemes munkahelyi légkört teremt
  3. Pénzügyileg stabil
  4. Hosszú távú munkahelyi biztonságot nyújt
  5. Támogatja a munka és magánélet egyensúlyát
  6. Karrierépítési lehetőségeket kínál
  7. Könnyen megközelíthető
  8. Egyenlő esélyeket biztosít
  9. Jó tréningeket biztosít
  10. Lehetőséget ad az otthoni/távoli munkavégzésre
  11. Erős menedzsmenttel rendelkezik

Miért váltanának a dolgozók?

A válasz egyszerű és egyben aggasztó: a bérek nem tartanak lépést az elvárásokkal. A Randstad felmérésben résztvevő munkavállalók alig 43 százaléka elégedett jelenlegi fizetésével, és több mint felüket az elégtelen kompenzáció késztetné a munkahelyváltásra. Az infláció, a megélhetési költségek növekedése és a bizonytalan gazdasági helyzet még inkább felerősíti az elégedetlenséget.

Kik a leginkább hajlamosak a váltásra?

Az X és Y generáció a biztonságot keresi, míg a Z-generáció inkább a kellemes légkört és az értelmes munkát helyezi előtérbe. Az IT-szektor munkavállalói ugyan jól keresnek, mégis ők helyezik legelőrébb a munka-magánélet egyensúlyát – és érzékenyebbek a túlzott munkaterhelésre is.

A Randstad kutatás tanulsága a munkáltatóknak

A versenyképes bérek önmagukban már nem elégségesek. A munkáltatói márkaépítés ma már csak akkor lehet sikeres, ha komplex értékcsomagot nyújt: stabilitás, rugalmas munkavégzés, fejlődési lehetőség, elismerés. Aki ezekre nem figyel, könnyen elveszítheti a tehetségeket.

A szerzőről:

Oláh Erika
Széleskörű tapasztalatot szerzett a hazai oktatási rendszer működéséről. Részt vett az oktatás, a szakképzés területeinek fejlesztésében. Kiemelten fontosnak tartja a továbbképzéseket, a gyermekkori fejlesztéseket, a készségek fejlesztését. Elhivatott abban, hogy az oktatásban résztvevők olyan gyakorlati tudást szerezzenek, amelyet a mindennapi tevékenységeik során alkalmazni tudnak. Mottója: Közös jövőnk alapja a ma gyermekeinek fejlesztése.

Promó

Így tanultok Ti!

Kövess minket