Digitális Kalandjáték-készítő pályázatot indít a Vodafone

Szerző: | 2023. április. 12. | Fősodor

A grafikán egy férfi látható, amint egy kontrolleren ugrál

A Vodafone Magyarország Alapítvány Digitális Kalandjáték-készítő pályázatot hirdetett pedagógusok számára a “Digitális Témahét 2023” programjának keretében egy projekt megvalósítására. A pályázók 3 kategóriában nyújthatnak be pályamunkákat, amelynek határideje: 2023. május 2. 

A pályázat azoknak a pedagógusoknak szól, akik fontosnak tartják a fejlődést a digitális eszközök használatában. Ebben a pályázatban a tanárok a diákjaikkal közösen alkothatnak. A pályázat során kölcsönösen tanulhatnak egymástól és bátoríthatják egymást. A Vodafone munkatársai készítettek egy digitális kalandjátékot, és ennek mintájára kell egy hasonló kalandjátékot készíteni. Minden pályázó maga választhatja ki a játék témáját, és készítheti el a hozzá tartozó kérdéseket.

A Vodafone által készített kalandjáték itt tekinthető meg és próbálható ki.

A pályázatra 3 kategóriában lehet jelentkezni:

  • 1-4. osztályban tanítók,
  • 5-8. osztályban tanítók, 
  • 9-12. osztályban tanítók.

A Digitális Kalandjáték-készítő pályázat

A versenyen való részvétel feltétele, hogy a pályázó csapat iskolája regisztráljon a Vodafone Digitális Témahétre, és hogy a részvételt jegyezzék be eseményként a Code Week honlapján is.

A feljebb megtekinthető kalandjáték mintájára egy hasonló digitális kalandjátékot kell készíteni egy szabadon választott témában egy projekt keretében. Fontos kitétel, hogy a kalandjátéknak kapcsolódnia kell legalább 3 tantárgyhoz. A téma és a kivitelezés azonban teljes mértékben szabadon választható.

A pályázatra a Digitális Témahét Vodafone Alapítvány pályázati űrlapjának kitöltésével, a projekt leírásának és a játék linkjének űrlapba történő feltöltésével lehet jelentkezni.

A grafikán egy gyermek áll egy lebegő könyv előtt
A digitális világ eszközei támogatják a gyerekek tanulását (Fotó: 123rf.com)

Az elbírálás szempontjai

Feltételek:

  • A pedagógus intézménye regisztrál a Digitális Témahét honlapján.
  • A pedagógus a határidő lejárta előtt küldje be a pályamunkát. 

Az értékelési szempontok

Projektszempontok:

  • A projekt megvalósításában fontos szerepet játszik a digitális technológia eszközként történő alkalmazása.
  • A tanulási folyamat középpontjában a tanulók állnak.
  • A projekt a tantervi követelményekkel összhangban áll, fontos tanulási célokra összpontosít.
  • A projekt céljai között szerepel a tanulók digitális kompetenciájának fejlesztése.
  • A projektre jellemző a multidiszciplináris megközelítés.
  • A projekt feladataiban legyen kihívás, problémamegoldás, kutatás, vizsgálódási lehetőség.
  • A tanulók a megszerzett tudást és készségeket bizonyítják a projekt produktumaiban, amelyek publikálhatók, előadhatók vagy bemutathatók.

Kreativitási szempontok:

  • A játék vizuális megjelenése, digitális megoldások, az apró részletek pontos kidolgozottsága.

Használhatósági szempontok:

  • A játék legyen könnyen játszható, szabályrendszere legyen könnyen átlátható, digitális legyen könnyen hozzáférhető.

A pályázat díjazása

Az 1. helyezettek minden kategóriában nyernek intézményüknek egy 3D nyomtatót, és 3 tekercs filamentet. A pályázatot benyújtó pedagógus egy prémium kategóriás tabletet kap. A csatlakozó osztály tanulói jelképes díjazásban részesülnek.

A zsűri fenntartja a különdíjak kiosztásának jogát.

Ha bármilyen kérdésed van a versennyel kapcsolatban, írj e-mailt a dorottya.vaczi@vodafone.com e-mail címre “Kalandjáték DTH tárggyal”.

A pályázatról részletesebben az alábbi honlapon lehet tájékozódni.

A szerzőről:

Kisanyik Tímea
Újságíró-szerkesztő. Sokéves szakképzési területen szerzett munkatapasztalattal rendelkezik, korábban a feladatai közé tartozott a szakmák népszerűsítése. Újságíróként elhivatottan támogatja azt a célt, hogy a szakképzéshez és a felnőttképzéshez kapcsolódó információk minél több emberhez jussanak el. Szereti a sikertörténeteket, amelyek inspirálóak mások számára, a jövő oktatásához tartozó – akár digitális – fejlesztéseket, amelyek könnyebbé tehetik a munkavégzést. Figyelemmel kíséri a magyar és nemzetközi trendeket, valamint a szakmai versenyeket, rendezvényeket.