A Vodafone Magyarország Alapítvány Digitális Kalandjáték-készítő pályázatot hirdetett pedagógusok számára a “Digitális Témahét 2023” programjának keretében egy projekt megvalósítására. A pályázók 3 kategóriában nyújthatnak be pályamunkákat, amelynek határideje: 2023. május 2.
A pályázat azoknak a pedagógusoknak szól, akik fontosnak tartják a fejlődést a digitális eszközök használatában. Ebben a pályázatban a tanárok a diákjaikkal közösen alkothatnak. A pályázat során kölcsönösen tanulhatnak egymástól és bátoríthatják egymást. A Vodafone munkatársai készítettek egy digitális kalandjátékot, és ennek mintájára kell egy hasonló kalandjátékot készíteni. Minden pályázó maga választhatja ki a játék témáját, és készítheti el a hozzá tartozó kérdéseket.
A Vodafone által készített kalandjáték itt tekinthető meg és próbálható ki.
A pályázatra 3 kategóriában lehet jelentkezni:
- 1-4. osztályban tanítók,
- 5-8. osztályban tanítók,
- 9-12. osztályban tanítók.
A Digitális Kalandjáték-készítő pályázat
A versenyen való részvétel feltétele, hogy a pályázó csapat iskolája regisztráljon a Vodafone Digitális Témahétre, és hogy a részvételt jegyezzék be eseményként a Code Week honlapján is.
A feljebb megtekinthető kalandjáték mintájára egy hasonló digitális kalandjátékot kell készíteni egy szabadon választott témában egy projekt keretében. Fontos kitétel, hogy a kalandjátéknak kapcsolódnia kell legalább 3 tantárgyhoz. A téma és a kivitelezés azonban teljes mértékben szabadon választható.
A pályázatra a Digitális Témahét Vodafone Alapítvány pályázati űrlapjának kitöltésével, a projekt leírásának és a játék linkjének űrlapba történő feltöltésével lehet jelentkezni.
Az elbírálás szempontjai
Feltételek:
- A pedagógus intézménye regisztrál a Digitális Témahét honlapján.
- A pedagógus a határidő lejárta előtt küldje be a pályamunkát.
Az értékelési szempontok
Projektszempontok:
- A projekt megvalósításában fontos szerepet játszik a digitális technológia eszközként történő alkalmazása.
- A tanulási folyamat középpontjában a tanulók állnak.
- A projekt a tantervi követelményekkel összhangban áll, fontos tanulási célokra összpontosít.
- A projekt céljai között szerepel a tanulók digitális kompetenciájának fejlesztése.
- A projektre jellemző a multidiszciplináris megközelítés.
- A projekt feladataiban legyen kihívás, problémamegoldás, kutatás, vizsgálódási lehetőség.
- A tanulók a megszerzett tudást és készségeket bizonyítják a projekt produktumaiban, amelyek publikálhatók, előadhatók vagy bemutathatók.
Kreativitási szempontok:
- A játék vizuális megjelenése, digitális megoldások, az apró részletek pontos kidolgozottsága.
Használhatósági szempontok:
- A játék legyen könnyen játszható, szabályrendszere legyen könnyen átlátható, digitális legyen könnyen hozzáférhető.
A pályázat díjazása
Az 1. helyezettek minden kategóriában nyernek intézményüknek egy 3D nyomtatót, és 3 tekercs filamentet. A pályázatot benyújtó pedagógus egy prémium kategóriás tabletet kap. A csatlakozó osztály tanulói jelképes díjazásban részesülnek.
A zsűri fenntartja a különdíjak kiosztásának jogát.
Ha bármilyen kérdésed van a versennyel kapcsolatban, írj e-mailt a dorottya.vaczi@vodafone.com e-mail címre “Kalandjáték DTH tárggyal”.
A pályázatról részletesebben az alábbi honlapon lehet tájékozódni.