Elérhetők a 2024-es kompetenciamérés eredményei

Szerző: | 2025. március. 24. | Fősodor

Megvannak a 2024-es kompetenciamérés eredményei, és nem minden tantárgyban van ok az örömre. A hatodikosok szövegértésből javítottak, az angol nyelvi mérésben is volt kis előrelépés, de a matekeredmények szinte minden évfolyamon romlottak.

Az Oktatási Hivatal közzétette a 2023/2024-es tanév országos kompetenciamérésének végleges adatait, amelyeket most már az iskolák és a diákok is részletesen elemezhetnek.

2024. március 4. és 2024. június 3. között, 3 050 intézmény több, mint 584 000 tanulója töltötte ki az online teszteket. A 4-11. évfolyamon szövegértésből és matematikából, a 6–11. évfolyamon természettudományból és angol vagy német nyelvből. Az 5–11. évfolyamon digitális kultúra és történelem mérési területeken kísérleti mérésekben vettek részt a diákok.

Romló matematikai eredmények a 2024-es kompetenciamérésen

A számok alapján a matematika terén nem alakultak túl fényesen a kompetenciamérés eredmények: a hatodikosok, nyolcadikosok és tizedikesek teljesítménye 8–14 ponttal elmarad a tavalyitól. Szövegértésből a hatodik évfolyamon viszont sikerült négy pontot javítani, de a nyolcadik és tizedik évfolyamon itt is visszaesés történt, 11–12 ponttal alacsonyabb átlagpontszámmal.

A nyelvi mérések kicsit jobb képet mutatnak: az angol nyelvi mérésben a hatodik és nyolcadik évfolyamon 4–7 pontos javulás figyelhető meg, míg a német nyelvből a hatodikosok és hetedikesek teljesítménye kicsit romlott, de a nyolcadikosoknál 19 pontos javulás tapasztalható.

A részletes tanulói eredmények elérhetők az Oktatási Hivatal honlapján, a „Tanulói jelentések” oldalon, ahol a diákok a mérési azonosítójuk megadásával nézhetik meg a saját pontszámaikat.

Az iskolák és intézmények számára is rendelkezésre állnak elemzőfelületek, amelyek segítik a visszajelzések feldolgozását.

Bár az eredmények vegyesek, a szakemberek szerint fontos, hogy az iskolák és a diákok a kapott adatok alapján célzottan fejlesszék a gyengébb területeket, hogy a következő években javulás legyen tapasztalható, különösen matematikából.

Amennyiben szülőként érdekel, hogy iskolás gyermeked hogyan teljesített a kompetenciamérés során, az  eredményeket megnézheted a Tehetségkapu portálon a mérési eseménykód és az egyedi mérési azonosító megadásával.

Kompetenciafejlesztés témakörében további cikkeinkből is érdemes tájékozódnod.

A szerzőről:

Oláh Erika
Széleskörű tapasztalatot szerzett a hazai oktatási rendszer működéséről. Részt vett az oktatás, a szakképzés területeinek fejlesztésében. Kiemelten fontosnak tartja a továbbképzéseket, a gyermekkori fejlesztéseket, a készségek fejlesztését. Elhivatott abban, hogy az oktatásban résztvevők olyan gyakorlati tudást szerezzenek, amelyet a mindennapi tevékenységeik során alkalmazni tudnak. Mottója: Közös jövőnk alapja a ma gyermekeinek fejlesztése.

Promó

Promó

Kövess minket