Meghirdették a „Közös ügyünk az ápolás” szakmai versenyt

Szerző: | 2025. április. 21. | Iskolák

Az egészségügyi pálya nem csupán hivatás, hanem elköteleződés és szolgálat. Ennek szellemében hirdetette meg a Magyar Ápolási Egyesület és a Szolnoki Szakképzési Centrum immár harmadik alkalommal a „Közös ügyünk az ápolás” elnevezésű országos szakmai versenyt.

A kezdeményezés célja az egészségügyi szakmák, különösen az ápolói hivatás népszerűsítése, a tehetséges fiatalok motiválása, valamint a képzésben részt vevő oktatók tehetséggondozó munkájának elismerése.

A verseny lehetőséget ad arra is, hogy a résztvevő diákok szakmai tudásukat csapatban dolgozva, valós helyzeteket modellező feladatok során bizonyíthassonak.

Kik jelentkezhetnek?

A versenyre az egészségügyi ágazatban tanuló 10. és 11. évfolyamos technikumi diákok 4 fős csapatokban jelentkezhetnek. Egy csapatban két fő 10., és két fő 11. évfolyamos tanulónak kell lennie. Egy iskolából több csapat is indulhat. A jelentkezés feltétele a hivatalos jelentkezési űrlap és nyilatkozat kitöltése.

Jelentkezési határidő: 2025. május 05.

A két fordulós ápolás szakmai verseny menete

  •  Az 1. forduló – online, interaktív teszt (2025. május 13., 10:00–10:45):
    Az első forduló során a Moodle rendszerben kell megoldani 30 zárt típusú, egyszerű választás, párosítás, igaz-hamis szakmai kérdést. A feladatok az egészségügyi ágazati alapoktatás anyagaira és a megadott szakirodalomra épülnek. A versenyre az iskolákban kerül sor, folyamatos internetkapcsolat mellett. A kérdésekre adott válaszok automatikusan rögzítésre kerülnek, és a rendszer az időkeret lejártával automatikusan lezárja a tesztet.
  • A 2. forduló – döntő (2025. június 25., Szolnok):
    A legjobb tíz csapat jut tovább a döntőbe, amely a Szolnoki SZC Vásárhelyi Pál Két Tanítási Nyelvű Technikumban kerül megrendezésre. A verseny során elméleti, szóbeli és gyakorlati szimulációs feladatokat kell megoldani, valamint egy kreatív projektfeladat is vár a csapatokra. A döntő része egy előzetesen elkészített, maximum 2 perces TikTok videó is, amelynek témája: „KÖZÖS ÜGYÜNK AZ ÁPOLÁS”. A videókat a döntő előtt kell beküldeni és közzétenni, a like-ok száma alapján külön díj is kiosztásra kerül.

A döntő során minden résztvevőnek a megfelelő munkaruházat (tunika vagy póló, fehér nadrág, zárt cipő) viselése kötelező.

Elismerés és díjazás

A „Közös ügyünk az ápolás” versenyen való részvétel minden tanuló számára emléklapot biztosít, a döntőbe jutó versenyzők és felkészítő tanáraik ajándékban részesülnek. A legjobb helyezést elérő csapatok értékes nyereményeket kapnak, a legtöbb TikTok-like-ot elérő videó készítői pedig külön díjat vehetnek át.

A végleges eredménylista a versenyt követően a Magyar Ápolási Egyesület és a Szolnoki Szakképzési Centrum hivatalos honlapján lesz elérhető.

A „Közös ügyünk az ápolás” szakmai verseny felhívása a linkre kattintva érhető el.

Ilyen volt a tavalyi ápolási verseny

2024-ben, a „Közös ügyünk az ápolás” országos szakmai versenyen rekordszámú, 127 csapat nevezett be az ország 32 egészségügyi szakképző intézményéből. A döntőbe a legjobb 10 csapat jutott tovább, ahol elméleti és gyakorlati feladatok során mérhették össze tudásukat. A versenyt a székesfehérvári „DREAM TEAM” nyerte meg, míg a győri „HOLISZTIKUSOK” a második, a „TESTŐRÖK” csapata pedig a harmadik helyen végzett.

Az Ápolók Nemzetközi Napja alkalmából készült korábbi cikkünk méltó figyelmet szentel azoknak a hétköznapi hősöknek, akik nap mint nap gondoskodnak rólunk.

A cikk részletesen bemutatja az ápolói hivatás sokszínűségét, különös tekintettel a gyakorló ápolók, általános ápolók, csecsemő- és gyermekápolók, valamint mentőápolók szerepére az egészségügyi ellátásban. Emellett megemlékezik Florence Nightingale munkásságáról, aki az ápolás modern alapjait fektette le.

Ha érdekel az ápolói pálya, és szeretnél többet megtudni a szakma kihívásairól és lehetőségeiről, olvasd el a teljes cikket a Szakmát Szerzek! oldalán:

Borítókép forrása: Szolnoki Szakképzési Centrum

A szerzőről:

Oláh Erika
Széleskörű tapasztalatot szerzett a hazai oktatási rendszer működéséről. Részt vett az oktatás, a szakképzés területeinek fejlesztésében. Kiemelten fontosnak tartja a továbbképzéseket, a gyermekkori fejlesztéseket, a készségek fejlesztését. Elhivatott abban, hogy az oktatásban résztvevők olyan gyakorlati tudást szerezzenek, amelyet a mindennapi tevékenységeik során alkalmazni tudnak. Mottója: Közös jövőnk alapja a ma gyermekeinek fejlesztése.

Promó

Promó

Kövess minket