113 tanuló vehette át az OKTV első három helyezéséért járó díjat

Szerző: | 2024. június. 4. | Fősodor

2024. május 31-én, Budapesten tartották az Országos Középiskolai Tanulmányi Verseny (OKTV) díjátadó ünnepségét, amely méltó megkoronázása volt egy évnyi kitartó munkának és elkötelezettségnek. 

Hagyomány a tehetségek kiválasztásában és gondozásában

Az OKTV a tehetségek kiválasztásának és gondozásának legismertebb és legnagyobb hagyományú fóruma Magyarországon. Célja, hogy a tehetséges diákokat ösztönözze és támogassa tudományos és művészeti érdeklődésük kibontakoztatásában.

Az OKTV versenyeit minden évben az oktatásért felelős minisztérium hirdeti meg, célzottan a középiskola utolsó vagy utolsó előtti évfolyamán tanulók számára. A fordulókat az Oktatási Hivatal (OH) szervezi a középiskolák közreműködésével. 

A versenyen való részvételhez magas szintű tudás és felkészültség szükséges. A feladatok gyakran túllépik az iskolai tananyagot, és komoly önálló felkészülést igényelnek. A verseny több fordulóból áll: Az első az iskolai forduló, ahol a diákok saját iskolájukban oldják meg a feladatokat. A továbbjutók regionális szinten versenyeznek, majd a legjobbak az országos döntőn mérhetik össze tudásukat. Az OKTV győztesei és helyezettjei különféle jutalmakban és elismerésekben részesülhetnek, de a versenyen elért eredmények a felvételin is plusz pontokat jelenthetnek. 

Az ország 570 középiskolájának diákjai versenyeztek

Az idei tanévben 28 tantárgy 39 kategóriájában hirdettek versenyeket, amelyekre az Oktatási Hivatal (OH) 19 074 tanulótól 26 690 jelentkezést regisztrált. Az OKTV népszerűségét jelzi, hogy az ország 570 középiskolájából vettek részt diákok a megmérettetésen.

Az idei OKTV különböző tantárgyain részt vevő diákok száma jól mutatja a verseny széleskörű vonzerejét: angol nyelvből 5804, biológiából 3804, matematikából 3674, történelemből 2910, informatikából 1773, kémiából 1244, fizikából 1164, magyar irodalomból 1137, német nyelvből 996, spanyol nyelvből 596, vizuális kultúrából pedig 607 diák jelentkezett.

A döntőn 1-30. helyezést elért tanulók 205 különböző középiskolából érkeztek, ami bizonyítja, hogy az ország számos intézményében magas szintű tehetséggondozó munka folyik. Ez az elismerés nem csak a diákok kemény munkáját, hanem az őket felkészítő tanárok elkötelezettségét is tükrözi.

Az idei tanévben 28 tantárgy 39 kategóriájában hirdettek versenyeket, amelyekre az Oktatási Hivatal (OH) 19 074 tanulótól 26 690 jelentkezést regisztrált. Az OKTV népszerűségét jelzi, hogy az ország 570 középiskolájából vettek részt diákok a megmérettetésen. (Fotó: Nemzeti Tehetség Központ és Oktatási Hivatal)

Belépő a felsőoktatási tehetséggondozásba

A budapesti díjátadó ünnepségen Brassói Sándor, az Oktatási Hivatal elnöke, és Nagy-Vargha Zsófia, a Kulturális és Innovációs Minisztérium fiatalokért felelős helyettes államtitkára köszöntötte a résztvevőket. 

Az ünnepségen Balatoni Katalin, a Belügyminisztérium köznevelési helyettes államtitkára, Brassói Sándor elnök és Szendrő Péter, az Országos Tudományos Diákköri Tanács örökös elnöke 70 középiskola 113 tanulójának adta át az első három helyezésért járó díjat, valamint a felsőoktatási tehetséggondozásba belépőt jelentő Tehetségútlevelet.

A Nemzeti Tehetség Program részeként alapított „Kiváló versenyfelkészítő” díjat 40 olyan pedagógus, oktató és szakember vehette át, akik a tehetséggondozásban kiemelkedő eredményeket értek el.

Számos különdíj is gazdára talált

Az eseményen számos különdíjat is átadtak. A Mathias Corvinus Collegium nagy értékű könyvcsomagokkal ajándékozta meg a díjazottakat. 

A földrajz OKTV első három helyezettje a Magyar Földrajzi Társaság által adományozott Ifjú Geográfus díjat vehette át, a Pécsi Tudományegyetem Bölcsészettudományi Kara által alapított különdíjat pedig a horvát nyelv és irodalom, a német nemzetiségi nyelv, valamint a német és az olasz nyelv versenyek első helyezettjei érdemelték ki. 

A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Bűvösvölgy Médiaértés-oktató Központja a mozgóképkultúra és médiaismeret tantárgy versenyzőit jutalmazta, míg a Hadtörténeti Intézet és Múzeum, valamint a Magyar Történelmi Társulat tanári tagozatának közös különdíját a történelem első három helyezettje és felkészítő tanáraik kapták.

A szerzőről:

Szakmát Szerzek
A Szakmát Szerzek! szerkesztőségének célja a hazai szakképzés presztizsének valós erősítése, például sikertörténetekkel, tudományos elemzésekkel a témában. A weboldalon helyet kapnak a szakképzést érintő aktualitások, hírek, valamint a friss kutatási eredmények ismertetései, munkaerőpiaci adatok egyaránt.

Promó

Promó