Társadalmi egyeztetés indult a 2025/2026-os szakképzési tanév rendjéről

Szerző: | 2025. június. 4. | Fősodor

A Kulturális és Innovációs Minisztérium társadalmi egyeztetésre bocsátotta a 2025/2026-os szakképzési tanév rendjéről szóló jogszabálytervezetet. A javaslat szerint a tanév 2025. szeptember 1-jén, hétfőn kezdődne, és 2026. június 15-én, hétfőn zárulna. Az utolsó évfolyamos diákok számára a tanítási év 2026. április 30-án fejeződne be.

A jogszabálytervezet véleményezésére 2025. június 10-ig van lehetőség, így a szakképzésben érintett intézmények, oktatók, tanulók és szülők is elmondhatják javaslataikat és észrevételeiket a készülő rendelettel kapcsolatban.

A tervezet értelmében a tanévközi szünetek (őszi, téli, tavaszi), valamint az érettségi vizsgák időpontjai a köznevelési tanév rendjéhez igazodnak. A szakképzés önálló tanévstruktúráját a duális képzés sajátosságai és a nyári szakmai gyakorlatok indokolják – ez már a harmadik év, hogy külön jogszabályban rögzítik a szakképzési tanév menetét.

A 2025/2026-os szakképzési tanév legfontosabb dátumai

  • Tanévkezdés: 2025. szeptember 1. (hétfő)
  • Tanévzárás: 2026. június 15. (hétfő)
  • Utolsó évfolyam vége: 2026. április 30. (csütörtök)
  • Őszi szünet: 2025. október 23. – november 2.
  • Téli szünet: 2025. december 20. – 2026. január 4.
  • Tavaszi szünet: 2026. április 2. – április 12.
  • Első félév vége: 2026. január 16.

A tanítási év 179 tanítási napból áll, amelyen felül négy tanítás nélküli munkanapot is beütemezhet az oktatói testület. Ebből egy nap programját a diákönkormányzat határozza meg, egy nap pedig pályaorientációs célokra lesz fordítható.

Külön kiemelendő, hogy a technikumi képzésben részt vevő, érettségire készülő 12. évfolyamos diákok közismereti oktatása 2026. április 30-án lezárul, így ezt követően az érettségire történő egyéni vagy csoportos felkészülésre koncentrálhatnak.

Érdekel, hogyan alakul a köznevelés tanrendje a 2025/2026-os tanévben?
Olvasd el a részletes összefoglalónkat itt:
A 2025/2026-os köznevelési tanév rendje – legfontosabb dátumok és szünetek

A szerzőről:

Oláh Erika
Széleskörű tapasztalatot szerzett a hazai oktatási rendszer működéséről. Részt vett az oktatás, a szakképzés területeinek fejlesztésében. Kiemelten fontosnak tartja a továbbképzéseket, a gyermekkori fejlesztéseket, a készségek fejlesztését. Elhivatott abban, hogy az oktatásban résztvevők olyan gyakorlati tudást szerezzenek, amelyet a mindennapi tevékenységeik során alkalmazni tudnak. Mottója: Közös jövőnk alapja a ma gyermekeinek fejlesztése.

Promó

Így tanultok Ti!

Kövess minket