Postai üzleti ügyintéző szakma leírása

Szerző: | 2023. szeptember. 19. | Közlekedés és szállítmányozás

postai üzleti ügyintéző munka közben

A postai üzleti ügyintéző kapcsolatot tart a postára érkező ügyfelekkel, segíti őket a postai szolgáltatások igénybevételében. Feladatai közé tartozik a postai és pénzforgalmi szolgáltatások nyújtása, az ügyfelek által a postára bízott levél és csomagküldemények felvételétől a postai szolgáltatónál történő kezeléséig. Tájékoztatást nyújt az ügyfeleknek a posta által nyújtott befektetési-, biztosítási és megtakarítási szolgáltatásokról, segíti őket ezen szolgáltatások kiválasztásában.

Az ügyfélkapcsolati feladatok mellett háttér tevékenységet is végez. Ezen feladatok elvégzéséhez informatikai rendszereket használ.

Milyen az ideális szakember?

  • határozott
  • toleráns
  • empatikus
  • segítőkész és udvarias
  • szorgalmas és precíz
  • ismeri a belső folyamatokat és szabályzatokat valamint a jogszabályi környezetet

Speciális rokonszakmák és szakképesítések:

  • Kereskedelmi értékesítő
  • Jövedéki ügyintéző
  • Termékdíj ügyintéző
  • Vámügyintéző
  • Munkaerő-gazdálkodási és társadalombiztosítási ügyintéző
  • Katasztrófavédelmi ügyintéző (polgári védelmi-iparbiztonsági) 

Kiknek ajánlott?

A postai üzleti ügyintéző szakma olyan fiatal számára ajánlott, akit érdekel az ügyfelekkel történő foglalkozás. Szeretne részt venni a posta által nyújtott szolgáltatások terjesztésében. 

Mennyi időbe telik a képzés?

5 év (felnőtteknek rövidebb).


A szakma leírása tájékoztató jellegű, részletes és szakszerű leírásért kérjük keresd fel az Innovatív Képzéstámogató Központ Zrt. (IKK) weboldalát.

Borítókép forrása: freepik.com