A postai üzleti ügyintéző kapcsolatot tart a postára érkező ügyfelekkel, segíti őket a postai szolgáltatások igénybevételében. Feladatai közé tartozik a postai és pénzforgalmi szolgáltatások nyújtása, az ügyfelek által a postára bízott levél és csomagküldemények felvételétől a postai szolgáltatónál történő kezeléséig. Tájékoztatást nyújt az ügyfeleknek a posta által nyújtott befektetési-, biztosítási és megtakarítási szolgáltatásokról, segíti őket ezen szolgáltatások kiválasztásában.
Az ügyfélkapcsolati feladatok mellett háttér tevékenységet is végez. Ezen feladatok elvégzéséhez informatikai rendszereket használ.
Milyen az ideális szakember?
- határozott
- toleráns
- empatikus
- segítőkész és udvarias
- szorgalmas és precíz
- ismeri a belső folyamatokat és szabályzatokat valamint a jogszabályi környezetet
Speciális rokonszakmák és szakképesítések:
- Kereskedelmi értékesítő
- Jövedéki ügyintéző
- Termékdíj ügyintéző
- Vámügyintéző
- Munkaerő-gazdálkodási és társadalombiztosítási ügyintéző
- Katasztrófavédelmi ügyintéző (polgári védelmi-iparbiztonsági)
Kiknek ajánlott?
A postai üzleti ügyintéző szakma olyan fiatal számára ajánlott, akit érdekel az ügyfelekkel történő foglalkozás. Szeretne részt venni a posta által nyújtott szolgáltatások terjesztésében.
Mennyi időbe telik a képzés?
5 év (felnőtteknek rövidebb).
A szakma leírása tájékoztató jellegű, részletes és szakszerű leírásért kérjük keresd fel az Innovatív Képzéstámogató Központ Zrt. (IKK) weboldalát.
Borítókép forrása: freepik.com