Fontos határidő közeleg a középfokú oktatásba készülők számára. A felvételi vizsgák lezárásával egyre több iskola honlapján jelenik meg a 2023/2024-es tanév ideiglenes felvételi jegyzéke. 2023. március 21-22-én a diákoknak lehetőségük van az iskolai sorrend megváltoztatására és új tanulmányi terület felvételére is. Mutatjuk hogyan tehetik ezt meg.
Hogyan módosítható az iskolai sorrend?
Befejeződtek a felvételi vizsgák, megtörtént a jelentkezési adatlapok feldolgozása is. Egyre több iskola hozza nyilvánosságra az ideiglenes felvételi listáját. Az írásbeli vizsgaeredmények vagy a szóbelin szerzett tapasztalatok alapján a diákoknak lehetőségük van a jelentkezési sorrend változtatására. Ezt 2023. március 21-22-én a módosító tanulói adatlap kitöltésével tehetik meg.
A módosító időszakban két változtatásra van lehetőség:
- A tanulói adatlapon szereplő iskolai sorrend módosítása.
- Új tanulmányi terület megjelölése, amelyhez az érintett iskolával történt előzetes egyeztetésre van szükség. Az egyeztetés tényét az intézménynek az eredetileg benyújtott jelentkezési lapon fel kell tüntetnie.
Mi az, ami nem változtatható?
- Új iskola és annak tanulmányi területe nem jelölhető.
- A felvételihez beküldött jelentkezési lapon szereplő intézményt és tanulmányi területet nem lehet törölni.
Hogyan érvényesíthető a módosítás?
Ha a tanuló szeretne változtatni az iskolai sorrenden, vagy új tanulmányi területet kíván jelölni, azt csak a KIFIR rendszerben lehet megtenni 2023. március 21-én és 22-én, a felvételi lapok kitöltésével megegyező módon.
- Az egyéni jelentkezők a módosítást a KIFIR felvételi lap kitöltő rendszer egyéni jelentkezők számára készített felületén, önállóan állíthatják elő.
- Azok a jelentkezők, akiknek eredeti tanulói adatlapját is az általános iskola állította elő, a módosító tanulói adatlapot is az általános iskola fogja előállítani. Ezt az iskola a KIFIR felvételi lap kitöltő rendszer általános iskolák számára készített felületén teheti meg.
A módosító tanulói adatlapokat március 23-ig kell továbbítania a jelentkezőnek (egyéni jelentkező esetén), illetve az általános iskolának (általános iskolás jelentkező esetén) az Oktatási Hivatal felé.
A módosítást követően a módosító tanulói adatlapot a tanév végéig meg kell őrizni.