Január végéig lehet nevezni a Szamos Mátyás Tányérdesszert versenyre

Szerző: | 2024. január. 2. | Fősodor

Meghirdették a Magyarország étele – Szamos Mátyás Tányérdesszert versenyt. A nevezéseket január 30-ig várják.

A Bartók-évhez kapcsolódva a verseny szlogenje és témája, a „Csak tiszta forrásból”. A megmérettetésre szakácsok, cukrászok, pékek, háziasszonyok jelentkezését várják.

 A Szamos Mátyás Tányérdesszert versenyre legfeljebb öt elemből álló, innovatív, de populáris új tányérdesszerttel lehet nevezni.  A versenyre maximum kétfős csapatok nevezhetnek. A kötelezően használandó alapanyagok között van a Naszálytej Zrt. Tarka teje, a magyarországi biomák és a hazai méz.

A Magyarország étele szakácsverseny kísérőrendezvényeként megvalósuló tányérdesszertversenyt az Étrend Magyar Konyhafőnökök Egyesülete, a Debreceni Egyetem, a Miniszterelnökség Nemzetpolitikai Államtitkárságának közreműködésével második alkalommal hirdette meg.

A Szamos Mátyás Tányérdesszert verseny döntőjét 2024. április 27-én, a III. Magyar gasztronómia napján rendezik meg Szolnokon. Ezen a napon rendezik meg a Magyarország étele szakácsverseny mellett a Schnitta felszolgálóversenyt és a Szakma Ifjú Mestere iskolák közötti versenyt is.

Csókay Ákos, a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara főtitkára a legfontosabb feladatuknak nevezte, hogy a jövő szakembereinek képzését segítsék, és a fiataloknak megmutassák, hogy Magyarországon megéri szakmát tanulni. Emellett minden szakmából a kiválóságok gondozása is a kamara feladata.

A magyar állam két szakképzésben való részvételt támogat, két szakmát ingyenesen lehet megszerezni. Budapesten csaknem 26 ezren vesznek részt a szakképzésben, közülük mintegy 7 ezer diák a turizmus, a gasztronómia és a vendéglátás területén folytatja tanulmányait- emelte ki a BKIK főtitkára.

A szerzőről:

Oláh Erika
Széleskörű tapasztalatot szerzett a hazai oktatási rendszer működéséről. Részt vett az oktatás, a szakképzés területeinek fejlesztésében. Kiemelten fontosnak tartja a továbbképzéseket, a gyermekkori fejlesztéseket, a készségek fejlesztését. Elhivatott abban, hogy az oktatásban résztvevők olyan gyakorlati tudást szerezzenek, amelyet a mindennapi tevékenységeik során alkalmazni tudnak. Mottója: Közös jövőnk alapja a ma gyermekeinek fejlesztése.