A magyar fiatalok többsége elfogadhatónak tartja, ha egy általa követett influenszer/youtuber terméket vagy szolgáltatást reklámoz, azonban a politikai tartalmakra kevésbé vevők – ez derül ki az Ifjúságkutató Intézet friss reprezentatív kutatásából.
A megkérdezett 15–29 évesek többsége elfogadja, ha kedvenc online személyiségei, influenszerei termékeket vagy szolgáltatásokat reklámoznak. Kevesebben vannak azok, akik előnyben részesítik azokat a tartalomgyártókat, akik közélettel foglalkoznak. A fiatalok többsége inkább a könnyedebb, szórakoztatóbb tartalmakat szereti.
A hitelesség kérdése is fontos téma a fiatalok körében. A kutatásból kiderült, hogy közel egyharmaduk (30%) szerint a közéleti témákat feldolgozó influenszerek hitelesebbek, de hasonló arányban vannak azok (28%), akik nem értenek ezzel egyet. Akik több influenszert követnek, nagyobb valószínűséggel tartják hitelesnek a közéleti témákkal foglalkozó személyiségeket (38%), mint azok, akik inkább távol maradnak ezektől a tartalmaktól (17%).
A nemek közötti különbségek is érdekesek ebben a témában. A válaszadó nők több mint egyharmada (35%) véli úgy, hogy a közéleti témákat feldolgozó influenszerek hitelesebbek, míg a férfiak csak negyede (25%) osztja ezt a véleményt. Ugyanakkor a politikai tartalmak tekintetében a fiatalok inkább azt részesítik előnyben, ha az influenszer távol maradt ezektől a témáktól.
Az Ifjúságkutató Intézet januárban végzett kutatása az online, önkitöltős kérdőívvel támogatott interjúkkal történt (CAWI), összesen 1000 15–29 éves magyarországi fiatalt kérdeztek meg reprezentatív mintaválasztást alkalmazva. A kutatás eredményei fontos betekintést nyújtanak abba, hogy a fiatalok hogyan viszonyulnak az online tartalmakhoz és azokban megjelenő politikai és reklám jellegű üzenetekhez.