A vállalkozási ügyviteli ügyintéző munkája során elsősorban az ügyviteli folyamatokat támogatja, illetve a számviteli és pénzügyi feladatokat látja el. Emellett részt vesz a vállalkozás általános adminisztratív feladatainak ellátásában is, vezeti a nyilvántartásokat, különféle szabályzatokat, dokumentumokat szerkeszt, készít, kezel. Közreműködik az üzleti terv készítésében és naprakészen tartásában, kapcsolatot tart a munkatársakkal, igény szerint az ügyfelekkel.
Milyen az ideális szakember?
- Jó kommunikációs készséggel rendelkezik
- Agilis
- Jó problémamegoldó, jó szervező
- Csapatban és önállóan is képes munkát végezni
- Megbízható, felelősségteljes
- Nyitott az informatikai fejlesztések iránt
Speciális rokonszakmák:
- Pénzügyi-számviteli ügyintéző
- Mérlegképes könyvelő
- Adótanácsadó
Kiknek ajánlott?
A vállalkozási ügyviteli ügyintéző olyan fiatalok számára ajánlott szakma, akik érdeklődnek a vállalkozások működése iránt, a belső és ügyviteli folyamatok iránt, és a későbbiekben szeretnék folytatni – akár felsőfokú – tanulmányaikat gazdasági szakirányon.
Mennyi időbe telik a képzés?
5 év (felnőtteknek rövidebb). A vállalkozási ügyviteli ügyintéző a gazdálkodás és menedzsment ágazat képzése, amely érettségivel és technikus szintű szakképzettség megszerzésével zárul. Aki szeretne továbbtanulni, ezt a gazdasági felsőoktatásban megteheti vagy akár lehetősége van magasabb szintű képesítés megszerzésére is. Mint pl.: mérlegképes könyvelő, adótanácsadó.