Villanyszerelő szakmában vizsgáztak a legtöbben

Szerző: | 2023. október. 31. | Fősodor

Villanyszerelő mennyezeti csillárokat vizsgál.

Sikeresen lezárultak a szakképzésben az őszi elméleti szakmai vizsgák, amelyek nagy része már elektronikusan zajlott.  Országosan 130 szakmában, több, mint hatezren vizsgáztak. A villanyszerelő szakmában tanulók vizsgáztak a legtöbben.

Sikeresen lezárultak az őszi időszak szakmai elméleti vizsgái, amelyek már szinte teljes egészében interaktív formában valósultak meg. A papíralapú számonkéréseket májustól váltották fel a számítógépen végezhető, interaktív vizsgák.

Októberben 130 szakmában összesen 6655 tanuló tett szakmai elméleti vizsgát az országban. Ebből 6223-an már digitális formában vizsgáztak. Az elektronikus vizsgarendszer alól kizárólag a kifutó rendszerű szakmák képeznek kivételt.

A digitális fejlesztéssel a vizsgák teljesen papírmentessé, a kiértékelések pedig gyorsabbá váltak. A Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Hivatal tájékoztatása alapján a tapasztalatok az őszi időszakban is pozitívak, a feladatok kitöltése mindenhol zökkenőmentesen zajlott.

Októberben legtöbben a villanyszerelő szakmában vizsgáztak (825 fő), a második legnépszerűbb a kereskedelmi értékesítő (518 fő), míg a harmadik helyen a gépi és CNC forgácsoló szakma (246 fő) végzett. Emellett sokan vizsgáztak pincér-vendégtéri szakember, cukrász, logisztikai technikus és burkoló szakmákból is.

Az átalakult szakképzési rendszerben a szakmai vizsga két részből áll: egyrészt a már említett interaktív elméleti vizsgából, másrészt pedig a projektfeladatból, ami szintén megújult: a vizsgázóknak több szakmában, a képzési és kimeneti követelményben leírtak szerint előzetesen vizsgaremeket kell készíteni, majd a szóbeli vizsgán be kell mutatni.

A 2020-ban bevezetett projektvizsga az új szakképzési rendszerben már egy komplex gyakorlatorientált számonkérést jelent projektfeladatok megvalósításán keresztül.

A szerzőről:

Oláh Erika
Széleskörű tapasztalatot szerzett a hazai oktatási rendszer működéséről. Részt vett az oktatás, a szakképzés területeinek fejlesztésében. Kiemelten fontosnak tartja a továbbképzéseket, a gyermekkori fejlesztéseket, a készségek fejlesztését. Elhivatott abban, hogy az oktatásban résztvevők olyan gyakorlati tudást szerezzenek, amelyet a mindennapi tevékenységeik során alkalmazni tudnak. Mottója: Közös jövőnk alapja a ma gyermekeinek fejlesztése.